Grupa 5 – dzieci 5 letnie: sala 17

 

Nauczyciele: Kamila Brzezińska, Dorota Kopczyńska

 
Pomoc nauczyciela: Barbara Wołowicz
 
 
 

HARMONOGRAM POSIŁKÓW GR V

 

 

ŚNIADANIE

 

8.20-8.40

 

OBIAD

 

12.00-12.30

 

PODWIECZOREK

 

14.10-14.30

    

HARMONOGRAM ZAJĘĆ

(PROWADZONY PRZEZ INNYCH NAUCZYCIELI)

JĘZYK ANGIELSKI

(P. Dorota Kopczyńska)

WG. UZNANIA P. DOROTY

RYTMIKA

(p. Oliwia Tuczkowska)

 

RELIGIA

( p. Ewa Klesińska)

 

ŚRODA

10.40-11.10

 

 

ŚRODA

09.30- 10.00

 

 

 

 

KRĄG TEMATYCZNY: FERIE TO JEST SUPERSPRAWA, ODPOCZYNEK I ZABAWA

 

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

 

• Zachęcanie dzieci do aktywności fizycznej i rozwijanie ich sprawności w zakresie dużej i małej motoryki podczas zabaw na śniegu i lodzie, ćwiczeń gimnastycznych i zabaw pantomimicznych.

• Wdrażanie dzieci do zgodnej zabawy i zachowania podstawowych zasad bezpieczeństwa.

• Rozwijanie myślenia przyczynowo-skutkowego oraz umiejętności układania i opowiadania historyjek obrazkowych.

• Rozwijanie zdolności skupiania uwagi na drugiej osobie oraz sprawnego wykonywania poleceń nauczyciela.

• Uwrażliwienie na piękno górskiego krajobrazu zimą, poznawanie góralskiej kultury (gwara, stroje ludowe, muzyka, taniec).

• Kształtowanie u dzieci zdolności do podejmowania wysiłku intelektualnego w sytuacjach trudnych, a także do znoszenia porażek bez zbędnych frustracji.

• Kształtowanie umiejętności prawidłowego akcentowania i mówienia w sposób zrozumiały dla innych.

 

 

Wiersz

Piosenka

 

 "PAROWÓZ"

 

Władysław Broniewski

 Stoi na szynach ciężka maszyna,
 dymem i parą bucha z komina,
 Gwiżdże i syczy, stęka i sapie,
 tłusta oliwa z boków jej kapie.
 To jest parowóz. Po to zrobiony,
 żeby po szynach ciągnął wagony.
 Węgla mu sypią, wody mu leją,
 żebyśmy mogli jeździć koleją,
 Zwiedzać dalekie, obce krainy
 wszędzie dojechać tam,
 gdzie są szyny.

 

 

 

„ŚNIEGOWY BAŁWANEK”

muz. Teresa Niewiarowska

sł. Justyna Holm

 

Wielka radość dla dzieciarni 
wziąć marchewkę ze spiżarni, 
węgiel czarny, stary garnek mama da. 
Będzie awantura przykra 
bo dozorcy miotła znikła, 
tylko dzieci dobrze wiedzą, kto ją ma.

Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana, 
czekaliśmy tu na niego cały rok. 
Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana, 
tak ulepić to potrafi mało kto.

Stoi bałwan osowiały, 
w głowę gniecie garnek mały, 
miotłę trzyma poczciwina, cały dzień. 
Chciałby tak, jak wszystkie dzieci 
bałwankowe kule lepić, 
z kolegami na podwórzu bawić się.

Ulepimy bałwana, śniegowego bałwana…

 

 

 
 
                                           Wydarzenia w naszej grupie                               
 
 

„OWOCOWE SZASZŁYKI”

"WYCIECZKA DO BRZÓZEK"

 

Sezon na pyszne owoce trwa! Dzieci z naszego przedszkola poznają zasady zdrowego odżywiania, uczą się zasad higieny i dbania o własne zdrowie.Każdy przedszkolak już wie, jak ważne są dla nas owoce – nie tylko, dlatego, że są smaczne, ale przede wszystkim – zawierają mnóstwo witamin, które chronią i wzmacniają nasz organizm. Dlatego też dzieci postanowiły zrobić pyszne i zdrowe szaszłyki owocowe. Umyliśmy owoce, przybory kuchenne, a także nasze ręce. Kiedy wszystko już było gotowe, przystąpiliśmy do krojenia owoców i nabijania ich na patyczki. Szaszłyki smakowały wyśmienicie. Dziękujemy rodzicom za przyniesione owoce.

 

 

 

 

 

 

 

W środę 11 listopada wybraliśmy się na wycieczkę do Brzózek położonych niedaleko Szubina. Na miejscu powitała nas pani Katarzyna Baszak, która odwiedziła nasze przedszkole w ubiegłym roku. Dzieci dobrze pamiętały panią Kasię, jej obrazy i zabawy plastyczne, które nam zaproponowała. W tym roku lepiliśmy z gliny i wykonywaliśmy sowę z jesiennych liści. Podczas spaceru mogliśmy podziwiać uroki jesiennego lasu i utrwalać informacje na temat zwierząt i roślin. Malownicze tereny zainspirowały dzieci do tworzenia pięknych prac, które teraz ozdabiają nasz przedszkolny hol. Podczas pobytu nie zabrakło czasu na zabawy na leśnej polanie i poczęstunek-pyszna zupa z ekologicznych pomidorów. Wszystkie dzieci były bardzo zadowolone i chętne do kolejnych spotkań z przemiłą panią Kasią.  

 

 

 

 

 

 

 

"DZIEŃ CHŁOPAKA" "MAKIETA RUCHU DROGOWEGO"
29 września obchodziliśmy w naszej grupie Dzień Chłopaka. Najpierw nasi chłopcy wzięli udział w konkurencjach sportowych, w których dziewczynki dzielnie ich dopingowały. Były to m. in. slalom między pachołkami z piłeczką niesioną na łyżce, hokej między pachołkami i rzucanie-celowanie okręgami na pachołki. Następnie przyszła pora na składanie chłopcom życzeń i wręczenie im upominków – figurki samochodów z gipsu pomalowane przez nasze dziewczynki.

W drugiej połowie września w ramach tematu związanego z ZASADAMI RUCHU DROGOWEGO, wspólnie wykonaliśmy makietę pt. „Ruch uliczny w mieście”. Każdy z nas zaprojektował swój budynek z opakowań przyniesionych z domu – oklejaliśmy je gazetami, następnie malowaliśmy farbami, a na końcu przyklejaliśmy drzwi i okna. W drugim etapie prac zostaliśmy podzieleni na zespoły: pierwszy zespół malował jezdnie, chodniki i trawniki, drugi zespół zrobił drzewa z rolek od papieru toaletowego i gazet, trzeci wyciął i pokolorował znaki drogowe, czwarty pomalował części składowe (też opakowania) do samochodów, a piąty wykonał z plasteliny pana policjanta i kwiaty, które zostały umieszczone na rondzie w centrum miasta. Wszystkie elementy zostały połączone ze sobą klejem na gorąco – to zadanie należało już do naszych pań.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

"ŚWIATOWY DZIEŃ ZWIERZĄT"

"JESIENNE PRZETWORY"

Z okazji Światowego Dnia Zwierząt, który obchodzimy 4. października, mieliśmy za zadanie wykonać dowolną techniką zwierzątko, które ukryło się w wylosowanym przez nas wcześniej wierszu. Tym zwierzątkiem okazała się być ŻYRAFA, która wybrała się do FOTOGRAFA.

Przyszła pewna żyrafa do fotografa.
– Czy to pan robi zdjęcia?
– Ja.
– A ładne są te zdjęcia?
– Ba!
– I tak sam pan je robi?
– Sam.
– A ma pan, aby kliszę?
– Mam.
– A nie pęknie ta klisza?
– Nie ma mowy.
– A objął mnie pan całą?
– Nie, do połowy.
– A co będzie z drugą połową?
– Zdejmę osobno.
– Czy za tę samą cenę?
– Nie, za dopłatą drobną.
– A na jednym zdjęciu się nie da?- Wykluczone.
– To niech pan robi.
– Pstryk! Pstryk! Zrobione.
– A teraz?
– Teraz zlepię te zdjęcia najlepiej jak potrafię.
I wręczę za chwilę pani tę wspaniałą fotografię.

Ludwik Jerzy Kern „Żyrafa u fotografa”

Najpierw w skupieniu wysłuchaliśmy wiersza, następnie wspólnie omówiliśmy jego treść, a na końcu w parach wcielaliśmy się w role żyrafy i fotografa i odgrywaliśmy scenę z wiersza. Zaśpiewaliśmy również piosenkę o żyrafie po angielsku - „Che Che Koolay Giraffe”, której nauczyliśmy się specjalnie na tę okazję. Żyrafę wykonaliśmy dzień wcześniej z pudełek kartonowych, które ze sobą połączyliśmy i pomalowaliśmy barwami charakterystycznymi dla tego zwierzątka. Po zajęciach stanęła ona wraz ze zwierzętami wykonanymi przez dzieci z innych grup w holu naszego przedszkola.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W ramach tematu związanego z OWOCAMI pani Basia przyniosła z domu wykonane przez siebie przetwory w słoikach: mus z jabłek, kompot i powidła ze śliwek. Po krótce przedstawiła nam jak należy je robić i do czego można je wykorzystać (np. mus z jabłek do szarlotki). Wymieniliśmy jeszcze inne przetwory które można wykonać z owoców: dżemy i  soki.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Galeria: